KLM_32738_127_sid6_DS_12003.jpg

S/v illustration till Brevet från himmelen eller Hur lille Per fick en ny mamma af Alfred Smedberg. Ur Julklockan 1906, sid 6. Längst till höger sitter en gammal dam på en stol. Hon är avbildad i profil. Hon har en hätta på huvudet. Hon bär glasögon och hon har en klänning med ett vitt förkläde. Hon läser ett brev. Till vänster står en liten pojke med blont hår, vit skjorta, mörk väst och mörka knäkorta byxor. Han är avbildad rakt framifrån. Han står med händerna i byxfickorna och tittar på kvinnan. Bakom ryggen på honom finns ett fönster. På fönsterbrädan står en krukväxt en pelargon. I fönstret hänger gardiner.