KLM_39252_22_DS_12224.jpg

Titelsida till Julklockan 1904. Mitt på sidan finns ett motiv mot mörk botten. En vit ängel till höger på bilden uppenbarar sig för herdar som är ute i naturen och vaktar sina får till vänster. En herde står på knä för ängeln. Längst ner till höger på bilden står en liten ängel med blont kortklippt hår klädd i vita kläder med en bukett med vita julrosor i ena handen. Han drar i ett snöre som går till en klocka som hänger uppe mitt över motivet i mitten med ängel. Bakom julklockan finns en gran med snötyngda grenar. Nere till vänster sitter med pojke med blont hår klädd i blå skjorta med sjömanskrage och blå knäkorta byxor, bruna strumpor och skor. Han sitter på golvet och läser i en bok. Bredvid honom sitter en liten flicka med blont hår. Hon har en kaninleksak i famnen. Hon är klädd i en röd klänning med vita prickar bruna strumpor och skor.