KLM_32738_115_DS_5329.jpg

Titelsida till Julklappen 1917. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. Tre barn åker skidor i en backe. I förgrunden syns en flicka med långt blont hår, vit mössa med rött brätte, vit jumper, röda vantar med vita meanderslingor, blå kjol, bruna strumpor och skor. Efter henne kommer en flicka i en vit mössa med gul kant, vit jacka med gul krage, gula vantar, mörk kjol, gröna strumpor och bruna kängor. Hon följs av en pojke med brun mössa med öronlappar, grön tröja, blå halsduk, blå vantar och mörka byxor. En liten pojke går uppför backen med en kälke. Han tittar på flickan som är först.