KLM_38508_7_sid5_DS_5586.jpg

Akvarell för Julklappen 1899 av Jenny Nyström. Jesus välsignar barnen sid. 5. Jesus är avbildad som en vuxen man med långt mörkt hår, skägg och mustasch. Han står på en äng med blommor. Han är barfota och klädd i en lång vid klädnad. Han har en gloria runt huvudet. Han håller ett litet barn med blont hår i sin famn. Små barn står runt honom. De ger honom blombuketter. Bakom hans rygg står en kvinna som håller ett litet blont barn under armarna. Till vänster står tre kvinnor. En av dem håller fram sitt barn till Jesus. I bakgrunden till höger syns några palmer. Till vänster finns vit bebyggelse. Himlen är ljus blå.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).