KLM_34704_1_sid12_DS_12150.jpg

Illustration till En middag i det gröna, ett barndomsminne berättadt för Julklappen af Snorre. Ur Julklappen 1895, sid 12. Fyra barn går på rad. De tre första är avbildade i profil. Barnen går från höger till vänster. Pojken som går först är längst. Han bär en mössa på huvudet, jacka och byxor. Över ena armen har han en korg. Efter honom går en pojke med en hatt på huvudet. Han har en skjorta med sjömanskrage och knäkorta byxor. Han har händerna i byxfickorna. Efter honom kommer en flicka med en hatt på huvudet. Hon är klädd i en kortärmad klänning och ett förkläde. Hon håller handen på en liten flicka som går efter henne. Flickan är avbildad framifrån. Hon bär en hatt på huvudet och en klänning. Hon har en docka i handen.