KLM_32967_5_5_sid9_DS_12116.jpg

Illustration till Önskningslistorna skrivas av W. Fk. Ur Julkärven 1913, sid 9. I ett rum runt ett runt bord sitter tre flickor och två pojkar och skriver önskelistor inför julaftonen. På en vit stol sitter en liten flicka med brunt hår och lila klänning. Det ser ut som om hon står på knä på stolen medan hon skriver på sin lista. Till höger om henne sitter en pojke klädd i en blå sjömanskostym. Han är vänd i profil och tittar åt vänster på flickan. Mitt emot pojken sitter en flicka med ljust hår och grön klänning. Till vänster om henne sitter en flicka med rödbrunt hår och blå klänning. Till vänster mellan flickorna sitter eller står en pojke med brunt hår och blå jacka. Över bordet hänger en fotogenlampa. Över motivet finns stiliserade röda blommor med gröna blad.