KLM_39252_4_DS_12259.jpg

Titelsida till Julkärfven 1907. Omslagsbild av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. En pojke och en flicka sitter på en kälke och åker i en kälkbacke. Längst fram sitter den mindre flickan med blont hår, i röd mössa med röda blommor på sidorna, röd kappa med vit muff, röd randig klänning och bruna skor. Bakom henne sitter pojke med blont hår, blå skärmmössa, blå dubbelknäppt jacka. Över jackan finns en sjömanskrage i blått och vitt. Han har mörkblå knäkorta byxor, mörka strumpor och skor samt blå vantar. Han håller i snöret till kälken. Längst fram på kälken sitter en klocka, bjällra. Bakom dem i kälkbacken springer två hundar. En annan kälke är på väg nedför med två barn. Där sitter pojken först och flickan bakom honom. Till höger syns en orange sol.