KLM_34704_11_DS_5453.jpg

Titelsida till Julhälsning 1925. Det är vinter, mörkt och snö ute. En familj står i förgrunden. De är avbildade framifrån. De befinner sig utanför en gråvit kyrka och går nedför en trappa. Till vänster om dem syns en grå pelare med ett kors ovanpå. (De är klädda i kläder från tidigt 1800-tal?). I förgrunden till vänster går en ung kvinna som har en bahytt på huvudet. Den knyts med en rosett under hakan av ett blå- och vitrandigt band. Hon bär en mörkröd kappa som är pälskantad och en pälsmuff för händerna. Bredvid henne till höger går en liten flicka med blont lockigt hår. Hon är klädd i en rosa bahytt dekorerad med en rosa plym på sidan, en ljusröd pälskantad kappa, vita byxor (mamelucker) och svarta skor och vita vantar. Hon håller en psalmbok i ena handen. Hon håller den andra handen i kvinnans hand som går bredvid henne till vänster. Bakom dem går en man med hög svart hatt, svart rock, bruna handskar och en käpp i handen. En större (äldre) flicka med blont lockigt hår gå bredvid mannen till vänster. Hon har en turkosfärgad bahytt, blå kappa med grå pälskrage. Hon håller mannen i armen. Till höger snett framför mannen går en liten blond pojke med grågrön hatt. Han är klädd i en grön rock, rutiga bruna byxor, svarta skor och ljusa vantar. Han bär också en bok i sin hand, en psalmbok eller en bibel. I bakgrunden syns en kvinna och två män. Kyrkfönstren är upplysta.