KLM_32738_95_DS_5435.jpg

Titelsida till Julhälsning 1921. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, mörkt och snö ute. En man, en kvinna och ett barn som är vinterklädda sitter i en släde dragen av en brun häst. Till höger om dem finns en vinterklädd man som håller i en tänd fackla. Hästen har bjällror runt halsen. Ekipaget har stannat framför entrén till ett hus. En liten flicka med blont hår och ljusgul klänning står på trappan till den gröna verandan som tillhör huset. Snett bakom henne står en ung kvinna med uppsatt blont hår och ljus klänning. Hon tittar på barnet pekar med ena handen på personerna i släden. Den andra handen håller hon bakom barnets rygg. Bakom kvinnan och barnet på trappan står en ung man klädd i vit skjorta, brun slips och brun kavaj. Till höger på bilden syns ett hus. På den mörka himlen lyser stjärnor.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).