KLM_44105_39_DS_5769.jpg

Titelsida till Julhälsning 1920. I ett rum till höger på bilden står en ung kvinna med rött hår och rosa klänning. Hon håller om ett litet barn (en flicka?) med blont hår och vit klänning, vita strumpor och skor. Barnet står på en pall och håller ett rött äpple i ena handen. Hon skall hänga äpplet i julgranen till vänster. Till höger nedanför kvinnan som står upp med det lilla barnet står en lite större flicka med långt blont hår. Hon har en mörkblå? rosett i håret och en rosa klänning med korta ärmar, rosa strumpor och gula? skor. Hon håller en docka i famnen. Dockan är klädd i folkdräkt. Till vänster på golvet sitter två pojkar. Han som sitter med ryggen mot betraktaren har blont hår, vit skjorta med blå sjömanskrage, blå byxor. Mitt emot sitter en pojke med vit skjorta och mörk fluga och grå byxor. De bygger med klossar. (De har byggt ett valv). Julgranen till vänster är dekorerad med tända vita julgransljus, Svenska flaggor som girlander och röda äpplen.