KLM_32738_90_sid4_DS_12103.jpg

Illustration till Julbocken skrämmer af Nils Wilhelm Lundh. Ur Julhälsning 1910, sid 4. I ett rum till höger på bilden sitter en man med glasögon i en fåtölj. Han är avbildad i profil och är klädd i mörk jacka, mörka byxor och han har hatten i knäet. Till vänster sitter en mörkhårig man med mustasch och skägg i en annan fåtölj. Han är klädd i vit skjorta, mörk slips, mörk kavaj och mörka byxor. Han har sina händer knäppta. Mitt i bilden mellan männen står ett bord vid en vägg. På bordet ligger inslagna paket, julklappar och där står även en fotogenlampa. På väggen ovanför skrivbordet hänger tavlor. Under bilden står texten. God jul herr Ljunggren hälsade han afmätt.