KLM_44105_34_DS_12309.jpg

Titelsida till Julgåfvan 1917. Religiöst motiv i en oval form mitt på sidan omgärdad av en guldkant. I förgrunden står tre herdar utomhus. De är avbildade snett framifrån. De tittar upp mot en mörk himmel med stjärnor. I mitten står en äldre man, med långt vitt hår och skägg och med en vit huvudbonad och röd mantel. På var sida om honom står en ung, mörkhårig herde med var sin herdestav. I bakgrunden till höger står två herdar med några vita får. Över det ovala motivet till höger och vänster är en ljushårig ängel med långt hår avbildad. Änglarna blåser i var sin trumpet. Mellan dem finns en gul stjärna. Betlehemsstjärnan. Över motivet till höger och vänster är en ängel avbildad. Änglarna blåser i var sin trumpet.