KLM_32966_2_DS_5438.jpg

Titelsida till Julfrid 1931. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter och snö ute. En ung kvinna med blå klockhatt med grön band, mörk kappa med pälskrage samt beigea vantar eller handskar bär ett inslaget paket i ena handen. Den andra armen håller hon om en liten flicka som står vid hennes sida. Flickan har en vit klockhatt med rött band, vit halsduk, röd kappa, röda strumpor och vita vantar. Hon bär två inslagna paket i ena handen och en knippe tallris i den andra handen. Snett framför henne mitt i en grindöppning står en pojke med gulbeige skärmmössa, blå, gul och rödrandig halsduk, gulbeige jacka, mörka vantar och bruna byxor. Han bär inslagna paket, julklappar i båda händerna. Alla tre står vid ett grönt staket och tittar på fåglar, domherrar och gråsparvar som sitter i en kärve. Kärven är fastsatt på en pinne som sitter på vid grindstolpen till det gröna staketet. Himlen är vit och rosafärgad.