KLM_32727_12_2_sid9_DS_11164.jpg

Illustration till Det helga barn i Betlehem af Prosten Edvard Evers, ur Julfrid 1919, sid 9. 2 s/v illustrationer av Jenny Nyström. Maria sitter med Jesus i famnen i stallet. De heliga tre konungar (kungar) har kommit för att besöka dem. De har tagit med sig gåvor. Motivet underst. I ett rum sitter en man på en stol bredvid en öppen spis och läser ur en bok (bibeln). Framför honom på en stol sitter en gammal kvinna. en pojke står vid hennes sida. På golvet sitter en liten flicka. Hon har ett äpple eller en boll i knät. Framför fönstret står ett klaffbord. Till höger om klaffbordet ett skåp. Till höger om bordet syns en dörr.