KLM_32738_80_sid21_DS_5751.jpg

Bibeln hemma och på missionsfälten. Ur Julfrid 1917, sid 21. S/v illustration av Jenny Nyström. På motivet i mitten av den övre raden står en präst i en predikstol i en kyrka och predikar. Till höger om honom sitter en äldre man, med glasögon vid ett bord utomhus på en veranda eller altan och läser i en bok (bibeln). En äldre kvinna sitter mitt emot honom. På motivet till vänster sitter en ung man och en kvinna samt en liten flicka vid ett bord. Mannen läser ur en bok. Nere till vänster står en man i en predikstol och predikar. Kineser med långa hårpiskor och lyssnar. Till höger står en ung man och predikar för afrikaner. I mitten ligger bibeln på ett podium. Ovanför bibeln står ett kors.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).

Fler bilder från samma kategori: 1917