KLM_32735_32_sid9_DS_11956.jpg

Ära vare Gud i höjden. Ur Julfrid 1905, sid 9. Det översta motivet föreställer tre änglar. Ängeln i mitten som ser ut som en ung kvinna med långt blont uppsatt hår är avbildad en face. Över hennes huvud finns en stjärna. Änglarna på var sida är avbildade i profil. De ser ut som unga män. De håller sina händer knäppta och huvuden böjda. På var sida om änglarna på sidorna sticker det ut granris. På motivet under är det vinter och det snöar ute. En flicka med långt blont hår, mörk klänning och vitt förkläde håller händerna bakom ryggen på en liten flicka med blont hår, rutig klänning, vitt förkläde mörka strumpor och skor. Den äldre flickan står på en yttertrappa. Dörren till huset de bor i är öppen bakom henne. Den mindre flickan ger limpan till en pojke med en korg på armen. En flicka står bredvid pojken. Hon har ett tregrenat stearinljus i ena handen och någonting annat i den andra. Hon bär en sjal runt huvudet.