KLM_35222_13_DS_5480.jpg

Titelsida till Julbudskapet 1925. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. En ung kvinna med grön mössa (basker) med lila rund tofs, lila halsduk med gröna ränder, grön tröja med lila rand nedtill, lila vantar, grålila lång kjol och bruna stövlar är ute och går i snön. Hon bär julklappar under ena armen och i den andra handen drar hon en kälke efter sig. Hon är vänd bakåt mot barnen som sitter på kälken. Först sitter en liten flicka i blå mössa, blå kappa, blå damasker? och bruna skor. Hon har en julklapp mellan benen. I knät har hon en trearmad ljusstake i rött och gult. Bakom henne sitter en pojke med röd luva (mössa) med tofs, gråbrun jacka, svarta knäkorta byxor, bruna strumpor och skor. Till vänster står två granar med snötyngda grenar en större och en mindre. Himlen är gul.