KLM_35222_12_DS_5479.jpg

Titelsida till Julbudskapet 1924. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum på en stol vid ett skrivbord sitter en ung man med vit skjorta, grå slips, brun väst och brun kavaj. Han har mörkt hår och mustasch. Han är vänd mot betraktaren. Han skriver på etiketter (adresser) på en julklapp med en bläckpenna. På bordet ligger inslagna julklappar, en röd lackstång, en docka, en leksakselefant. Bakom mannen står en ung kvinna med blont hår och blå klänning. Hon har händerna på mannens axlar och ser på när han skriver. Bakom henne står en julgran dekorerad med röda julgransljus, girlander, en tomte, äpplen och julgranskulor. Till höger står en lampa med gul skärm. Runt det cirkelrunda motivet finns två stiliserade röda julstjärnor.

Fler bilder från samma kategori: 1924