KLM_34600_3_2_mitten_v_DS_12144.jpg

Hos Hovfotografen. Ur Julbocken 1924, mittuppslaget, vänster sida. På golvet till höger står en liten flicka med rosa kortärmad klänning. Hon bär vita strumpor och en brun sko. Den andra skon har hon knutit ett band till. Flickan gör grimaser åt en fotograf som står under ett skynke bakom en lådkamera framför henne. Han bär blå knäkorta byxor, blå strumpor och bruna skor. Han lådkamera står på en blå stol. En pojke med vit skjorta och blå sjömanskrage står till höger. Han bär blå knäkorta byxor och blå strumpor. Till vänster om honom står en flicka med kortklippt blont hår. Hon har en blå rosett i håret. Hon bär en röd klänning med vit krage, röda strumpor, sockor och bruna skor. Hon skrattar åt barnet och fotografen. Bakom henne mot väggen står en blå byrå. På byrån står ett leksaksfartyg och två skålar.