KLM_32738_64_sid10_DS_5171.jpg

Stämningar från krigsåren af Selma Lagerlöf. Den lille sjömannen. Ur Idun 1918, sid 10. En ung man med stråhatt på huvudet, vit skjorta slips och kavaj sitter mitt i bilden vid ett bord utomhus mellan två äldre damer, hans mor till höger och och hans moster till vänster. Han bär en halmhatt, vit skjorta, mörk slips och kostym. De dricker kaffe med dopp. Kvinnan till höger bär en mörk hätta på huvudet och en mörk jacka. Kvinnan till höger har en hatt och en mörk jacka. Mellan dem står ett runt bord. På bordet står en kaffekanna, koppar, gräddkanna, sockerskål och ett fat med bröd. Bakom den unge mannens rygg syns ett staket och bakom staketet finns havet. Till höger och vänster innanför staketet finns träd.

Fler bilder från samma kategori: 1918