KLM_32738_63_sid27_DS_5744.jpg

Illustration till Farmors stora synd af Anna Wahlenberg. Ur Iduns julnummer 1917, sid 27. I ett rum sitter en äldre kvinna i en fåtölj till höger. Hon har uppsatt hår och bär en vit hätta på huvudet. Hon har ben mörk blus med vit krage och lång kjol. Hon har en sjal runt axlarna och en bok i handen. Till vänster om henne står en liten pojke med blont lockigt hår. Han bär en kolt med ett bälte i midjan och knäkorta byxor. En ung kvinna med uppsatt mörkt hår står bakom ryggen på den gamla kvinnan. Hon bär en klänning med ljus krage och hon har ena handen på ryggstödet till fåtöljen den andra handen sträcker hon ut mot pojken. Bakom ryggen på kvinnorna finns en dörröppning. På väggen i rummet bredvid hänger en kappa. Under bilden står texten Du vet att du inte får äta sötsaker Gippe ?

Fler bilder från samma kategori: 1917