KLM_32738_61_sid22_DS_11530.jpg

Illustration till Själf, men ingen annan af Anna Wahlenberg. Ur Idun 1906, sid 22. I ett rum till vänster sitter en gammal man i en gungstol, Anders Ahlrot. Han bär glasögon. Han har en vit skjorta med ljus fluga, ljus väst och ljusa byxor samt en mörk kavaj och mörka skor. Bredvid honom på en stol sitter en ung mörkhårig kvinna med halmhatt på huvudet, Siri. Hon har en ljus blus, mörk kjol och mörkt skärp i midjan. Hon sträcker ut ena handen mot mannen och tar i hans hand. Till höger sitter en annan kvinna i en fåtölj, fru Ahlrot. Hon är mörkhårig med uppsatt hår och hon har en ljus blus och mörk kjol. Under bilden står texten: Men nu vände sig Siri hastigt emot honom.