KLM_32727_94_sid429_DS_11463.jpg

Vinjettbild till Grefvinnan Iza av Daniel Fallström. Ur Idun 1896, sid 429. På en stol i ett rum sitter en ung kvinna. Hon har uppsatt hår. I håret har hon ett diadem. Hon bär en ljus urringad klänning med långa ärmar. I handen har hon en hopvikt solfjäder. På en gren nere till höger sitter två fåglar. Längst ner på sidan sitter en ung kvinna med hatt, ljus urringad lång klänning med långa ärmar på en bänk utomhus. Bredvid henne sitter en man med mustasch. Han är klädd i vit skjorta, slips, mörk väst och kavaj. Han har lagt sin hatt på bordet. Bordet som står framför dem har en vit duk. På bordet står två glas och en kaffekopp. På andra sidan bordet står en stol. Bakom paret finns några träd.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).