KLM_32738_56_sid426_DS_12662.jpg

Illustration till Ett vad av Lea. Ur Iduns julnummer 1985, sid 426. I ett rum vid ett bord sitter fyra stycken män. Mannen till höger sitter med ryggen snett mot betraktaren. Han är tunnhårig och bär glasögon. Han har en mörk kavaj. Till vänste sitter en annan man med skägg. Han bär en mörk kostym och har en cigarett eller cigarr i ena handen. En man sitter snett framåtlutad och tittar ut genom ett fönster. Mannen i mitten med ansiktet mot betraktaren har mörkt hår med mittbena samt mustasch. Han har en vit skjorta, mörk fluga och kavaj. I bakgrunden finns ett fönster. I fönstret hänger gardiner. En man står och tittar ut genom fönstret. Han ser ryggtavlan på en kvinna med mörk hatt, kappa och paraply som går ute.