KLM_32738_54_DS_5414.jpg

Omslagsbild till I juletid 1922. Akvarell. Ett motiv i två nivåer. Det är vinter, snö och ljust ute. Två kvinnor är ute och går till höger. De är på väg från julottan. Kvinnan till vänster har en mörk mössa, brun kappa och svarta kängor eller stövlar. Bredvid henne till höger går en kvinna med grön och blå mössa med tofs, grön och blå halsduk, mörka vantar, mörkblå jacka och mörkblå skor samt mörka skor. Hon bär en psalmbok i ena handen. Bakom dem går en äldre man i bruna kläder. Kvinnorna bär ett vitt emblem på sina ytterkläder i form av ett kors. Nedanför dem till vänster syns kyrkan. Människor är på väg ut. Först kommer ett ekipage med en hästdragen släde. Bakom dem går människor. Himlen är färgad i orange och blågrått.