KLM_32735_1_DS_5306.jpg

Omslagsbild till Hem Hem 1912. Hem från arbetet. Akvarell. Det är sommar och ljust ute. Till höger på bilden står en ung man med vit hatt, vit skjorta och uppkavlade ärmar, mörka byxor och stövlar. Han står med ryggen snett mott betraktaren. Han är på väg ut från ett rött hus omgärdat av ett rött staket. Han har gått på en grusgång som leder fram till huset och håller upp grinden. Han bär en korg i ena handen. En äldre man med hatt, skjorta, väst, mörka byxor och stövlar bär en yxa över axeln. Han är på väg mot huset. De möts vid grinden. Till vänster om huset växer ett högt träd. Framför huset finns en blomrabatt och en gräsmatta. Fönstret har grönmålade fönsterluckor. Till höger om huset och vägen syns gula jordbruksmarker. Himlen är rosablå.