KLM_32738_41_DS_5406.jpg

Omslagsbild till Hem Hem 1910. (Akvarell). Stadsmiljö Det är vinter och snö ute. Till höger på bilden står en man framför en röd postlåda som är uppsatt på en stolpe eller liknande. Han håller upp fliken på lådan och tittar på brevet som han skall stoppa i lådan. Han bär ett svart plommonstop på huvudet, vit skjorta, grön rock, mörka byxor och bruna handskar. Han har en käpp. Bakom honom syns en gatumiljö. En häst går till höger på bilden. Till vänster om mannen syns en kvinna med en lång kappa och en flicka som går förbi. En man med en gran på axeln går i motsatt riktning. I bakgrunden syns höga träd med snötyngda grenar. Under på motivet finns några tallkvistar med tallkottar.