KLM_32738_21_sid8_DS_5696.jpg

S/v vinjettbild till Julfrid av Carla Thelin. Ur Bjällerklang 1904, sid 8. s/v illustration av Jenny Nyström. I ett rum i en fåtölj till höger på bilden sitter en gammal man med vitt hår. Han är avbildad i profil och sitter vänd mot vänster. Det är kyrkoherden. Han är klädd i vit skjorta och mörk kostym. Antingen sover han eller så har han avlidit. Framför honom på bordet ligger böcker. Han har vitt hår och är klädd i vit skjorta och mörk kostym. En ängel är böjd över honom och kysser honom på pannan. Bakom ängeln finns ett fönster. I fönstret hänger vita gardiner. Till höger om motivet finns en vit lilja, marialilja.