KLM_32986_19_mitten_DS_5633.jpg

Ekorrlek. Akvarell. Ur Barnens julklapp 1921, mittuppslaget. Det är vinter snö och ljust ute. Till höger på bilden står två pojkar. Pojken längst till höger har en gul mössa, lila tröja, bruna knäkorta byxor, strumpor och stövlar. Han haren påse i ena handen med fågelmat. Till vänster om honom står en större pojke,. Han har en röd mössa, grön halsduk, blå tröja, grå knäkorta byxor, blå strumpor och gröna vantar. Han sträcker ut en hand till en ekorre som sitter på en gren till vänster. Under grenen står en flicka med röd mössa, grön kappa, bruna strumpor och skor samt röda vantar. Hon har en blå strut i handen med fågelmat. Mellan barnen ligger en sten i snön. På stenen sitter en annan ekorre och äter mat. Nedanför stenen i snön sitter några domherrar och talgoxar. I bakgrunden syns en tät skog samt en orange himmel.

Fler bilder från samma kategori: 1921