KLM_32986_19_DS_5147.jpg

Omslagsbild till Barnens julklapp 1921. Akvarell. I en oval form på sidan, i ett rum, sitter en flicka med långt blont hår och rosa klänning till vänster på bilden på en stol vid ett brunt skrivbord och skriver på etiketter till julklappar. Mitt emot henne till höger står en pojke blont hår, blå skjorta med vit sjömanskrage och knäkorta blå byxor och mörka strumpor. Han värmer på en röd lackstång vid ett tänt ljus. Ljuset står i en ljusstake på skrivbordet. Framför pojken på skrivbordet ligger en julklapp som skall lackas. Skrivbordet står vid ett fönster. Genom fönsterrutan kan man se en mörk himmel med gula stjärnor. I fönstret till vänster hänger en gul gardinlängd.

Fler bilder från samma kategori: 1921