KLM_32735_30_DS_5310.jpg

Omslagsbild till Barnens egen jultidning 1930. Akvarell. Det är vinter, snö och ljust ute. Till vänster på bilden står en flicka med blont hår. Hon har en blå mössa och brun kappa samt bruna strumpor. Hon bär en blå och gul randig halsduk. Hon håller i en brun häst. Hästen står framför trappan till ett hus och drar en blå släde. En man klädd i mörka vinterkläder håller på att stiga i släden som är full av julklappar. På den andra sidan av hästen står en pojke. Han har en brun mössa på huvudet och en grön jacka eller rock samt blåa vantar. Han håller i ett stort brev. I dörröppningen till det gula huset med gröna fönster luckor och gröna veranda står en kvinna och tittar på hästen, barnen, släden och mannen.