KLM_32735_29_DS_5309.jpg

Omslagsbild till Barnens egen jultidning 1925. Akvarell. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. Fem pojkar står bakom en snövall (snömur) med krenelering och kastar snöbollar. De är avbildade framifrån. Pojken i mitten står upp. Han håller sin skärmmössa i ena handen i den andra har han en svensk flagga på en pinne. Han bär en grågrön jacka och grågröna byxor. Till höger om honom tittar en pojke fram. Han har en svart mössa, brun jacka och röda vantar. Pojken längst till höger har en röd och vitrutig kant på sin röda mössa och grön tröja. Han har inte några vantar. Han håller en snöboll/kastar en snöboll med ena handen. Pojken till vänster om den stående pojken i mitten har en svart mössa med kant, lila röja och gröna vantar. Han håller flera snöbollar i famnen. Pojken längst till vänster böjer sig ned i den krenelerade muren och formar en snöboll med ena handen. Han har en mörkblå mössa, röd halsduk och grön jacka. Han bär inte några vantar. Himlen är ljusgul.