KLM_32727-14-1_sid25.jpg

Illustration ur Vid juletid av C. D. af Wirsén, sid 25. Juluppköp. Tre motiv på sidan. Högst upp är det julmarknad eller försäljning. Män, kvinnor och barn är utomhus klädda i vinterkläder. Till vänster står en ung flicka och håller upp ett par dockor för en ung kvinna i svart coiffe och svart kappa. Vid kvinnans sida står en liten flicka och tittar på. Bakom ryggen på kvinnan står en man med hög svart hatt klädd i mörk rock. Han samtalar med tre andra personer. Till höger går två flickor arm i arm. Under syns en trumma, en trumpet, ett svärd eller en värja och en boll. Längst ner på bilden står ett barn med kort hår klädd i en ljus klänning eller kolt med spetskrage, ett halsband runt halsen och håller upp en tennsoldat med ena handen. I den andra har barnet en rund ask med tennsoldater.