KLM_45089_2_DS_13390.jpg

Illustration till Kristna högtids- och helgedagar; sånger och psalmer. Av C D af Wirsén, sid 7. I en kyrka på en kyrkbänk sitter tre barn. I mitten sitter en äldre flicka med blont hår. Hon har en vit sjalett på huvudet. Hon bär en mörk jacka och en mörk kjol eller klänning. Till höger om henne sitter en liten pojke med blont hår. Han bär också en mörk enkelknäppt jacka och mörka byxor. Till vänster om flickan sitter en mindre flicka med blont hår. Hon har en sjalett knuten runt halsen. Hon håller i en bok, psalmbok. Bakom barnen i kyrkan sitter andra kyrkobesökare. På psalmtavlan står psalm nr 55. Till vänster om motivet med kyrkobesökarna finns stiliserade blommor.