KLM_39596-4_sid70.jpg

Illustration till Silfverbägaren. Ur Snöhvit 1906, sid 70. I ett rum till vänster på bilden står en pojke med ena armen i en mitella. Det är Karl som har skadat ena armen i skidolyckan. Han är avbildad framifrån och han bär en vit skjorta och mörka byxor. Han håller i ett inslaget paket. Till höger med ryggen mot betraktaren står Gunnar. Han bär en mörk jacka och mörka byxor. Han har en mössa i ena handen. Han tar emot det inslagna paketet med den andra handen. Till vänster står en byrå med en låda utdragen. På byrån står en lampa. På väggen bakom ryggen på Karl syns en bokhylla. Till höger om bokhyllan finns ett fönster med vita gardiner. Framför fönstret står en stol.