Illustration till Ella och hennes bibel. Ur Snöhvit (Snövit) 1902, sid 24. I ett rum sitter män och kvinnor. Det är auktion efter gamle Andreas. Ellas morfar och hans fru. Vid ett bord med ryggen mot betraktaren sitter en man och för räkenskaper till vänster på bilden. Han har glasögon och bär en ljus rock. Han håller en gåspenna i handen. Framför honom på bordet till höger står en bläckhorn. Mitt emot honom sitter och står män, kvinnor och barn. Till vänster står Ella. Hon har en ljus sjalett på huvudet och är klädd i en mörk klänning och vitt förkläde. Hon vill inte att de säljer hennes morfars bibel. Under bilden står texten: Ni får inte sälja bibeln, morfars bibel.