Illustration till Blanche förkyler sig, och Elvira tappar håret. Doktorn ordinerar hela familjen att resa till västkusten. Ur På sommarfärd - en berättelse om Karin och Mary och deras dockor av Elisa Smith, sid 31. I ett rum sitter en flicka med långt blont hår klädd i sin vita klänning med prickar och sjömanskrage på golvet. Hon sitter med ansiktet vänt åt höger. Hon håller upp en docka som ligger i en dockvagn. Till höger sitter den mörkhåriga flickan med ansiktet vänt åt vänster. Hon håller en kopp i ena handen och en sked i den andra. Hon ger dockan medicin. På golvet ligger dockans kappa och hatt. Till vänster står en pall. Mot pallen sitter den mörkhåriga dockan. Till vänster framför fönstret står en fåtölj, en emma. I fönstret ovanför hänger tunna vita gardiner. Till höger på väggen hänger ett porträtt av en katt. Till höger står en byrå. Under bilden står texten: Blanche som förkylt sig får medicin.