KLM_34088-14_sid11.jpg

Illustration till En vacker present. Ur På sommarfärd - en berättelse om Karin och Mary och deras dockor av Elisa Smith, sid 11. I ett rum står en blond flicka till vänster. Hon har en rosett i håret baktill och bär en vit klänning med prickar och sjömanskrage, mörka strumpor och skor. Hon håller en docka i famnen. Till höger står en mörkhårig flicka med rosa klänning mörka strumpor och skor. Hon böjer sig framåt och tar ut en docka med mörkt hår ur en kartong som står på en stol. I bakgrunden finns en dörr. I dörröppningen står en ung kvinna och tittar på flickorna. Till vänster på väggen hänger krokar med mössor och hattar. På golvet ligger en låda. Under bilden står texten: De hemlighetsfulla paketens innehåll.