KLM_44063-25_sid59.jpg

Illustration till Familjen på Örnaholm eller Lifvets skiften, Vingarna breda ut sig. Ur Berättelser för ungdom av Emily Nonnen, sid 59. I ett rum står en man till höger på bilden. Han är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Han har mörkt hår och mustasch. Han bär glasögon, vit skjorta, mörk väst och kavaj samt randiga byxor. Han håller i ett papper. Mitt emot honom till vänster står en ung kvinna med uppsatt hår. Hon är klädd i hatt på huvudet och lång klänning. Hon står med ansiktet åt höger. Bakom dem syns ett fönster med gardiner. På fönsterbrädan står en en krukväxt. Till höger framför mannen står ett bord. Framför bordet står en stol. På golvet mellan stolen och bordet står en målarduk och en palett.