KLM_44063-23_sid87-4.jpg

Illustration ur God Jul - svenska jultraditioner på helgkort från förr av Anders Neumüller, sid 87. Längst ner till höger. Det är vinter, mörkt och det snöar ute. Ett barn med röd mössa, blågrön halsduk, grön kappa, skor med röda band står utomhus i snön och äter på en pepparkaksgris. Det är avbildat framifrån. I bakgrunden syns ett stort skyltfönster med pepparkakor. Från vänster står en pepparkaksgumma, en pepparkaksbock, några kringlor, en pepparkaksgumma och en pepparkaksgubbe. I fönstret hänger en krans med röda band. I mitten av kransen sitter ett pepparkakshjärta. I fönstret står realisation. På fönsterblecket står God jul med blå bokstäver. Fasaden på huset är av röd tegel.