KLM_32727-87_sid26.jpg

Illustration till Budbärarna. Ur Lekkamraten, sid 26 i tolfte boken 1893. Till höger på bilden står en prins en prinsessa bredvid varandra i ingången till ett isslott. De är avbildad framifrån. Båda bär kronor på huvudet. Prinsessan till höger har långt blont hår. Hon bär ett halsband runt halsen och en klänning med halvkorta ärmar. Prinsen till vänster har en lång rock, ljus skjorta och mörka knäkorta byxor. Mitt emot dem till vänster står en pojke som är avbildad snett i profil med ansiktet vänt åt höger och en flicka som står med ryggen mot betraktaren mellan dem står en hund. Pojken bär en käpp i handen. Han har en mörk mössa på huvudet. Vit skjorta och mörka knäkorta byxor samt mörka skor. Flickan har håret i en fläta på ryggen. Hon bär en vit blus, mörk väst och mörk kjol.