KLM_32735-19_sid4.jpg

Illustration till Mas och kulla. Ur Lek och allvar - en samling barnsånger, sid 4. Det är sommar och ljust ute. En pojke med blont hår är klädd i folkdräkt från Dalarna. Han är avbildad framifrån och han har en mörkblå kalott på huvudet, vit skjorta, grön väst, ljus knäkorta byxor, ljus jacka, mörkblå strumporo och svarta skor. Han står ute på en grusväg till höger på bilden med en bukett med blommor i ena handen. Bredvid honom till vänster står en liten flicka med långt blont hår. Hon är också klädd i folkdräkt från Dalarna. Hon bär en blombukett i ena handen. I bakgrunden syns ett staket som går över en väg. Bakom staketet en bit bort längs vägen ligger några röda hus. Till vänster bakom barnen växer några björkar i gräset.