KLM_32735-48-1_sid11.jpg

Illustration till Sommaraftonen i ladan. Ur På vandring till morfar, tryckt 1900, av Anna Lejdström (A. L-M.), sid 11. En man, Wenger, ligger på golvet i halmen i en ladugård med händerna knäppta. Han har mörkt hår och mustasch. Han ligger med ansiktet vänt åt vänster. En pojke med blont hår klädd i en ljus skjorta och mörka byxor sitter med ryggen mot betraktaren på en låda framför mannen på golvet och läser i en bok. Mitt emot sitter en flicka Margit, med mörkt hår klädd i en ljus klänning. Nere till höger på golvet står en kruka. Till vänster står en tunna. Mot väggen står en kvast. Dörren till ladan där Wenger ligger är öppen.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).