KLM_34600-10_sid13.jpg

Illustration till Nalle. Ur Femtio småhistorier av Anna Holge, sid 13. I ett rum till vänster på bilden går en björn på bakbenen med ett gevär på axeln. Han går från höger till vänster och han följs av tre pojkar som går på rad. Den förste pojken med blont hår, ljus, skjorta, ljusa knäkorta byxor, mörka strumpor och skor spelar trumma. Den andra något yngre pojken har en liknande skjorta, mörka knäkorta byxor, strumpor och skor. Han bär ett leksaksgevär över axeln Barnet som går sist har en kolt. Han har också ett gevär över axeln. I rummet i bakgrunden finns ett fönster. I fönstret hänger en gardinkappa. På fönsterbrädan står en krukväxt. Framför fönstret står ett bord. Genom fönstret syns en sol eller fullmåne.