KLM_32739-3-1_sid3.jpg

Illustration ur Barnen på Kullersta av J. C. von Hofsten, sid 3. Tre pojkar och en flicka står bredvid varandra. De är syskon. Längst till vänster står en flicka med blont hår. Hon hr en hatt på huvudet och är klädd i en randig klänning, blommigt förkläde, randiga strumpor och skor. Hon har en docka i ena handen. Till höger om henne står en pojke med mössa med tofs på huvudet. Han bär en skjorta med sjömanskrage, ljusa knäkorta byxor, mörka strumpor och skor. Pojken i mitten bär en mössa med tofs på huvudet, jacka, knäkorta byxor, randiga strumpor och mörka skor. Pojken längst till höger är klädd i liknande kläder. Barnen håller varandra i händerna.