KLM_44043-8_sid17.jpg

Illustration ur Farmor berättar av Adrienne Hökerberg, sid 19. Skärgårdsbåten. Tre flickor sitter ombord på en båt. De sitter ute på däcket. De är på väg ut i skärgården. Flickan till höger har en hatt på huvudet, mörk jacka, ljus kjol, mörka strumpor och skor. Hon har en docka i knäet. Flickan i mitten vänder sig åt höger för att tala med den mindre flickan. Hon har också en hatt på huvudet som är dekorerad med en rosett längst fram. Hon bär en dubbelknäppt jacka, ljus kjol, mörka strumpor och skor. Hon har också en docka i famnen. Den tredje flickan tittar rakt på betraktaren. Hon har långt ljust hår och bär en halmhatt på huvudet. Hon har en ljus kjol, mörka strumpor och skor. Även hon har en docka i knäet. Till höger ligger en hoprullad filt i en bärrem.