KLM_32739-9_sid289.jpg

Illustration till Hämnden av Vilhelmina Gravallius, sid 289. I ett rum till höger på bilden står en ung kvinna med mörkt uppsatt hår klädd i en lång ljus klänning. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Det är Linnea. En liten flicka med mörkt lockigt hår klädd i en ljus klänning står bredvid henne. En ung mörkhårig man med lockigt hår står till vänster på bilden. Han räcker fram en bukett med blommor. Det är baron Sternmüller. Till vänster på bilden står en stol. på stolen ligger en docka. Mellan stolen och baronen syns ett bord med en duk. I bakgrunden syns en spegel. Bakom ryggen på Linnea syns ett fönster med gardiner. Framför fönstret står ett bord.