KLM_32739-9_sid11.jpg

Illustration till Hämnden av Vilhelmina Gravallius, sid 11. ett rum till höger på bilden sitter en ung kvinna i lång klänning och spelar på ett kammarklaver eller fortepiano. Det är Linnea hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Bakom henne på en stol vid ett bord sitter en äldre vithårig man och läser ett brev. Det är generalen. Han är klädd i vit skjorta och mörk väst och kavaj. Han sitter framför ett litet runt bord. På bordet ligger en mörk duk. Där står även en vas med blommor samt några böcker. Runt bordet står karmstolar. I bakgrunden syns ett fönster med gardinlängder. Framför fönstret står ett bord. På bordet står en vas eller kruka med blommor.