KLM_44063-14_bak.jpg

Illustration ur Barnens bästa Tomtesagor av Lotta Gahrton 2004, baksidan. Det är vinter och snö ute. En tomte med röd luva, grågrön pälskantad rock, röda strumpor och röd vantar och träskor står på yttertrappan utanför en blå dörr och ringer på en ringklocka. I ena handen och under en arm bär han julklappar. Vid trappan ute i snön står en julbock som har bjällror runt halsen samt en banderoll över ryggen med texten god jul. Julbocken har ansiktet vänt mot tomten. Julbockens skugga syns på husfasaden. Julbocken har ett grönt täckte på ryggen där det står God jul med röd bokstäver mot en grön botten. Täcket är kantad av röda och gula band runt om. Julbocken har bjällror runt halsen. Han drar en röd släde. På släden ligger julklappar. I ett fönster står två barn, en pojke och en flicka och tittar på tomten som ringer på dörren.