KLM_44237_sid31-1.jpg

Illustration till Maj. Ur Året runt, från jul till jul med Jenny Nyström av Gunnel Forsberg Warringer, sid 31. Det är försommar och ljust ute. Några män och kvinnor har picknick i gröngräset i en björkhage. I bakgrunden till vänster står en bil parkerad. De är klädda i 1920-talskläder. På den uppdukade filten ligger en kniv, där finns en sockerkaka, ett fat med bullar, en krans, en sockerskål och en gräddkanna. I mitten på bilden står en ung kvinna med kortklippt rödbrunt hår på knä i gräset. Hon har en blå jacka och blå kjol samt en ljus blus. Hon serverar kaffe ur en kaffekittel, kaffepanna av koppar till en man som sitter i gräset till vänster på bilden. Han har en vit keps, vit skjorta, mörk slips, brun jacka, gula byxor och bruna skor.